Dream Boy (2008)

 

Jim Grimsley'in aynı adlı romanından sinemaya uyarlanan film için, finalinin romanından farklı olduğu söyleniyor ki filmdeki final kısmını zaten anlayamamıştım. Çok havada kalıyor. Oyunculuklar da her ne kadar oyuncuları birçok filmde rol almış olsa dahi, bana oldukça vasat geldi. Ya da şöyle söyleyeyim verilmek istenen duygu bana pek geçmedi. Hele hele final sahnesi "Neden böyle oldu ki şimdi?" diye düşündürmeden edemiyor.

Filme gelecek olursak;

Kasabaya yeni taşınmış olan Nathan, içine kapanık fazla konuşmayan, derslerinde başarılı bir lise öğrencisidir. Kasaba ise Katolik ve kapalı bir toplumdur. Her pazar ailecek kilise ziyaretlerine gidiliyordur falan. Diğer taraftan Nathan'dan bir yaş büyük olan ve aynı okulda okuyup aynı zamanda okul servisini de kullanan sarışın Roy ise komşunun oğludur ve kırsal kesimin vazgeçilmezi hem okuyup hem de çiftlik işlerine yardım etmektedir. Nathan ve Roy, okul yolunda zamanla arkadaş olacak ve derslerinde de birbirlerine yardım edeceklerdir. Her ne kadar kız arkadaşı olsa bile Roy'a karşı bir akşam ders yaparken o sümsük haliyle nereden bulundu bilinmez bir cesaretle hamle yapan Nathan, bu hamlesinin karşılığını da görecektir ve ikisi arasında samimi bir yakınlaşmanın başlamasına sebep olacaktır. İlerleyen zamanlarda istismarcı ve şiddet düşkünü bir baba ve olanlar karşısında çaresiz olan anne sarmalında Nathan'ın neden içine kapanık ve sessiz olduğunu anlıyoruz elbette.

Bakıldığı zaman güzel bir senaryo gibi görünen filmi izleyiciye daha doğrusu bana duygu, oyunculuk ve olay örgüsü olarak pek aktaramadılar. Hatta finali bile "ne alaka" dedirtiyor ki izleyin ve siz ne anladınız gelin ve yazın. Spoiler olmasın diye pek değinemiyorum.

Şu olaya da ayrı bir parantez açmak gerekirse;

Aile içi taciz ve çocuk istismarının eşcinsellikle bağdaşlaştırılması ne kadar doğru?

Birçok eşcinsel temalı filmde, bu durum öyle bir sunulmaktadır ki bu ve benzeri filmleri izleyenler "hımm demek bunlar küçük yaşta istismara uğramışlar ki o yüzden böyleler" çıkarımını yapabilirler. Oysa genelleme yapmak bence oldukça yanlış. Tıpkı ailede "baba" figürünün olmaması gibi. 

Peki bu konuda siz ne düşünüyorsunuz?

Filmin Türkçe altyazısı için tıklayın...
















0 yorum:

Yorum Gönder

Translate

 
Copyright © 2015 Gay Filmlerim
Blogger Templates